14 Eylül 2008 Pazar

YAĞMA

Bu sabah erken saatde kayınpeder telefon açtı acele gel arılıkda birdurum var etrafı arılar bastı.(arıların bir kısmını kuzey olduğu için kayın pederın evinin yanına koymuştum benim arıları koyduğum evin yanı güney,bazı senelerde arılar güneyde kışlamaları iyi oluyor bazende kuzey iyi oluyor kışın ağır ve hafıf geçmesine göre.) baktın arılıkda aşırı yağma durumu var 5,6 arının durumu iyi deyil gözlerini kapattım etrafa lastık yaktım ve hortumla su boldu etrafa su püskürttüm ve arılıkta yağmalamayı önledim bir tane kovanı yağmaladılar bal alamadılar ama askerlerını kırdılar çözemediğim arıda ana var iki çerçevede yavruda vardı .
Sorun arılıkdan 300 metre uzakda bir arkadaş ölen arının çerçeveleriniçatıya koymuş nasıl olmuşsa üzerleri açilmiş o ballı çerçeveleri yağmalaıyan arılar o hızla bizim arılığıda yağmalamaya başlamış.
Allaha şükür erken haber aldık bu mevsimde bir arılıkda yağmalama başladımı yağmalanan kovanı bitirip durmazlar bir başkasına tekrar bir başkasını yağmalıyarak birbirlerini kırabılır.

Hiç yorum yok: