Loading...

26 Haziran 2008 Perşembe

SALDIM ÇAYIRA MEVLAM KAYIRA


Arıcı arkadaşlar bilirler çıtalara temel petek taktığımız zaman nekadar dıkkat etsekde bazı hatalar yaparız ve o temel peteğı arı kabartırken bazen hatalar oluşur ve o hatalardan oturu bazen istenmeyen durum olur.

Resmini çektiğim çerçevenin düzgün olmaması sebebiyle (kedi kum görünce kakasi gelir)misalı arınınde bura tam ana memesi koyma yeri diye düşünürda meme kor ve oğula gider.

Bizlerin yapması gelen ,temel petek takılı çerçeveleri arıya verdığımızın akabında birkaç gün sonra düzgün olup olmadığını kontrol etmek.
Birde dıkkat ederseniz peteğin alt kısmı esmer üst tarafı beyaz bunun sebebi alt tarafı kabartırken dişardan bal gelmiyor mesela o günler yağmurlu olabilir ama üst kısmı yaparken bal gelişi iyi.

25 Haziran 2008 Çarşamba

BALLİ ÇİÇEKLER






















Erzuruma petekleri götürdüğümüz Narman ilçesi Beyler köyünden bazi çiçekler

15 Haziran 2008 Pazar

SİZ OLSANIZ NE YAPARSINIZ?b




Böğürtlenin değişik türleri vardır ve çiçeklerini arı pek sever çiçeğin çok bol olduğu dönemlerde böğürtlen çiçeklerinde arı görürsünüz.


Sorun böğürtlen bitkisini özel ormanlardan yok etmek için zararlı otla mucadele ilaçlarını çevrenizde bulunan arıcılar kullanırsa ve sizdende eski arıcı ve yaşlı ise neyaparsınız.


Resimde böğürtlen çiçeğinde arıyı ve ilaçlanmış yeri görüyorsunuz.

13 Haziran 2008 Cuma

KOKUYU BI ANLATABİLSEM











Arıcı arkadaşlara resim ve sesle ilgili yaşadığımız güzel duyguları sizlerle paylaşıyoruz ama koku duygusunu silere iletecek bir sistem dahalık gelişmedi.




Kestane çiçeğine arı götürenler bilir arılıkda bir koku olurki anlatamam sadece yaşamak lazım gelir ,hanı bir dolmuşa binersinde kendini bilmez biri aşırı parfum surerde seni rahatsız ederya birda o kokuyu tabıyattan haz ederk aldığını düşün işte oyle bir şey.




Hemşine orman gülüne 27 petek çıkarmıştım dağlar taşlar çiçekti ama havalar uygun gitmedi malesef bal 60 kilo belki olur o ballı çerçeveleride 7 arıya topladım ve 20 kovanı kendi köyüme kestaneye getirdim bakalım sonu ne olur bir şey olmazsada o kokuyu almak yeter.