Loading...

30 Temmuz 2010 Cuma

BAL NEDEN GELMIYOR




Bizim yörede 14 temmuzda yağmurlar başladı 12 gün devam etti,
Yağmurlardan sonra havalar güzelleşti sıcaklık 30 derecede, tabiyat yeşerdi, çiçekler açtı,gece ten var,sabahleyin otlar tamamen ıpıslak oluyor,yanı anlıyacağınız bal oluşması için herşey normal ama gelgörki bal gelmiyor,
Ağladığımı zannetmeyin ALLAHA ŞÜKÜRLER olsun kovan başı verim 20, 25 arası yanı memnunuzda fazlasınada yok demeyiz .
Demek oluyorki bizim pardon benim anlamadığım bir şey eksikki bal gelmiyor.mevsimsel olabilirmi acaba????

21 Temmuz 2010 Çarşamba

GELECEK SENE





Bugün kömşu arıcı arkadaşların yanına gıttım,daha bal sağımı başlamadan gelecek sene için kovan temizliği gibi işlere başlamışlar.
Arkadaşlara benim lafım .yahu bı rahat durun belki balı satamazık seneye arıcılık yapmazık oldu.
Ama görünen o ki bu arı sevdalığı gibi başka hiç bir iş yok

1 Temmuz 2010 Perşembe

NEDEN ?


Arılıkdaki arkadaşın kovanlardan birinin yüzüne arılar kümelenmişti,başka kovanlarda aynı durum yokda bu kovanda niye böyle diye inceledim .çerçevelerin hepsi eskimi diye baktım temel petek hiç verilmemiş olabılır ve çerçeveler arası hava akımı iyi olmaz diye duşundum bir sorun yok .
Sorun ;ballığın yuksekliği 24 santım çerçeveler 23 santım çerçevelerin altı ile kovan alt tahtası arasında mesafe yarım santım ordanda arılar işlediğinden hava akımı normal olamıyor ,hava az sıcak olunca budurum meydana geliyor