27 Eylül 2008 Cumartesi

NEDEN ?NEDEN?


Kaç senedir arıcılık yapıyorum ama arıcılıkta nedenini çozemediğim birçok şeyler var ,Ali bey yazıyor boşver arıları marta nasıl çıkarırım onu bak tamamda siz merak etmiyormusunuz.

Bugün arıların durumunu kontrol ederken bir kovandan çerçeve çıkardım arılar yavru koymak için temizlik yaptıkları gözlerin üzerinden kenara çekiliyorlar,bu arıda anadeğişmiş daha yavru atmaya başlamamış yavru atsa bile çerçeveyi çıkatdığın zaman yumurta olan yavruların üzerinden gene kenara çekılır arılar neden?( bu bir kovana mahsus deyil genelde olur)

Düşünüyörüm ben çerçeveyi çekme nedenim yavru atmışmışmı atmamışmı ona bakmak sanki benim kovanı neden açtıklarımı biliyorda kenara çekılıyorlar bak yavru attık ,yok atmadık gör diye .tamam arılarda bu gibi tepki vermek olmaz anlıyorumda kenara neden çekılıyorlar bilen varmı?

6 yorum:

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Ahmet abi insanlar her şeyi bilmek zorunda degillerdir.Zaten her şeyi bilselerdi bu kadar bilim dalıda oluşmazdı.Her bilim dalı kendi içinde deryalara ayrılıyor.

Önemli olan arıcı kensisine neler lazım onları bilmeli.Arının dili,tüyü kanadını bilsen ne olur bilmesen ne olur.Ama arıyı yaşatmanın yollarını bilmek zorundasın.Bunlar nelerdir zamanı geldimi varoa mücadeleni yap,arıyı sıkıştır ve yiyecekte tam oldumu bu arı sönmez.Çok bilenler gördük çok ünvanları vardı.Baharda arılıkta bir kovan arıları kalmamıştı.

Ben orada biraz espirili olarak takıldım sana kromozonu neyapacaksın diye.


Dinimiz doğuştan mezara kadar ilmi emretmiş,ama gereksiz şeylerlede uğraşmamak lazım.Arının şu kadar kornomozonu var diyorlar,saydınmı yok dediler bizde diyoruz işte.

Bak geçen sene yurt dışında gördüğümüz ve gündeme taa o zamandan taşıdıgım invert kek ve şururbu arkadaşlarımız yeni çözdüler.

Sordugun soru çözülsede soruların bitmeyecektir.::))

ariciahmet dedi ki...

Ali bey hayırlı ramazanlar
Espri yaptığınızı biliyorum sağol
İki senedir internette arıcı blogları ve sitelerine giriyorum çok şeyler öğrendim kimi lazımlı kimi deyil Alemde arici diye geçinmek var ya herşeyi bilelim diyor insan.

Hasan ÇINARLIK dedi ki...

Sayın Ahmet abi,
arı kontrolü yaparken eğer körük yanıyorsa, dumandan etkilenen arılar bala hücum ediyor.
Temizlenen gözlerde ve günlük yumurta olan gözlerde bal olmadığı için o bölgeler arısız kalıyor.. Benim izlenimlerim bu yönde...
Çalışmalarınızda başarılar...

ariciahmet dedi ki...

Hasan bey tamam bende oyle düşündümda yumurtanın üzerinden kenardaki bala doğru gidiyor diyelim larva veya kapalı yaru varsa onların üzerinden ayrılmıyorlar.

HB dedi ki...

Henüz larva olmamış günlük yumurtaların diğer larva ve kapalı yavrular kadar kuluçkaya ihtiyaçları olmadığından, bunları terketmeleri normal değil midir?

Körüğü ne için veriyoruz kovana bir de bunu düşündüğünüzde durumun çok mormal olduğu anlaşılır.

ariciahmet dedi ki...

Halil bey haklısın larvararı koruma içgüdüleri olabılır ama kapalı yavru üzerindende ayrılmıyorlar.
Benim gözlemim normal kovanlarda kenara kaçma olmuyor daha çok yeni yavru atmış veya atmak üzere olan kovanlarda oluyor.