6 Şubat 2008 Çarşamba

OĞUL BİRLEŞTİRME

Çıkan ikinci oğuldan bal alabilmek için uyguladiğim bir yöntemi anlatacağım doğrumu yanlışmı tartışılır.
Rüşet kovanlarda yeni döllenmiş bir iki çerçeve arıyı büyuk kovana alıyorum,kovanın önüne bir bez seriyorum,oğulu azer azer beze silkeliyorum arılar içeri yavrulu çerçeve olduğu için hucum ediyor,bende bir arkadaşla beraber oğuldaki anaları peteğe girmeden topluyorum.
Bu yöntemle hiç bir arı birbirini kırmadı oğul döllü anayı kabul ediyor ve zaman geçirmeden o kuvvetle arı gelişiyor.Bu işlemi başka oğul katarak da yapıyor 20 çerceve arılı bir kovan olmasına gayret ediyorum.
Çıkan oğullardan birinin cinsini beğenmiyorsam aynen analarını topluyor obur oğula katıyorum.

2 yorum:

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

Sayın Ahmet bey acemilğimi mazur görün ama benim bildiğim oğulda bir ana olur siz analarını topluyorum diyorsunuz biraz daha izah edermisiniz.Kayıpsız bir kış dileği ile Allaha emanet olunuz.

ariciahmet dedi ki...

zafer beye başka yerden cevap veremedim
Arılar ilk normal oğul verdiğinde tek ana olur.
ana kaybı veya birinciden sonra verilen oğullarda ana sayısı bir olduğu gbi fazlada olur ortalama 5 6 ana olur.