8 Nisan 2015 Çarşamba

SAHTEKAR ANA ÜRETİCİLERİ

Bana lazim olan anaları genelde ben üretiyördüm ,geçen sene nısan ayında baktım ana fıyatı 21 lira işimde yoğun arıların bir kısmını boldum 32 adet ana aldım , bu arılar dan iyide verim aldım ,aldımda gelsen gerisini gör daha bir sene olmadan analar kısırlaştı kimini ben kestim kiminide arılar..
Biz arıcıların bu sahtekarlardan çektiğimiz nedir kimi şekerli bal üretir pıyasayı ele alır sen satmaya uğraşırsın.
Kimi süni dölleme yöntemiyle ana üretir erkek spermı sadece koklatır sene olmadan ana erkek yavru atmaya başlar.
yuklediğim videoda görünüyör ana gencecik ama arılar peşine dolanıyor öldürmek için.
Siz siz olun tanımadığın arıcının evliyası isede ondan ne bal al nede ana .alırsan sonra nısanda arıların tam yavru atacağı zamanda anasız kalırsın.


2 yorum:

Ağvalı Arıcılık (Erdal Talha Başaran) dedi ki...

geçmiş olsun.kanaatimce süni tohumlama arı ıslahı dışında kullanılmamalı.döllenmenin doğal olanı en güzeli diye düşünüyorum.

Adsız dedi ki...

Selamlar Kardeşim,
Maalesef bu durumu bende yaşadım. 25 anadan yarısı dölsüz yumurtlamaya başladı, geçmiş olsun.