13 Şubat 2012 Pazartesi

KOVAN İÇİ SICAKLIK FARKLARI








Elektronik termometreli saatlardan almak istiyordum ararken nemi,dış sıcaklığı ,iç sıcaklıği ve saati gösterenlerden bir tane aldım ,
Merak ya dış sıcaklığı ölçen kabloyu kovanın içine salkımın örtasına koydum ,
Dış sıcaklık -3,5 lere indi kovan içi sıcaklık 29,31 arasında
Kovanın yüzeyine güneş vurdu sıcaklık 25 lere çıktı iç sıcaklık gene 30 larda.
Deneme yaptığım kovandan boş 3 çerçeveyı almıştım ve bölme tahtası fılan yok .
Kovan içindeki dereceyı o kovandaki askersiz olan boş yere koydum sıcaklık dış sıcaklıkdan iki üç derece ancak yükselebildi.

2 yorum:

Unknown dedi ki...

bu benim de aklıma gelmişti.
bölme tahtası her koloni için çok elzem bir şey

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

AHMET abicim selamlar,

güzel bilgilendirmelerin için teşekkür ederiz.

sağlıklı günler dileklerimle.