4 Mart 2010 Perşembe

İKİ ANALI SISTEMDE FIYASKO







Baharın zayıf çıkan kolonileri aynı kovan içinde aralarında bölgü tahta ve hava akımı birbirine iyi kaynaşması içinde elek teliyle kapattığım delikler ediyordum ve aynı kovanda iki üç arıyı koyuyordum .
Bu sistemde zayıf kolonilerde sıcaklık düşüşü önleniyordu
Yıne baharda ana lazım oldumu bir anayı aldıktan sonra arabölgedeki tahtayı kaldırıyor hiç bir sorun olmadan birleşimi sağlıyordum.
Yıne birkaç ana ile oğul çıktığı zaman oğulu üçe bölüyor aralarına elek bezsiz tahta koyuyor ve birkaç ananin döllenmesini sağlıyordum.
Anlıyacağiniz bu sistemden bayağı faydalanıyordum .
Bızde birkaç gun hava soğuk ve kapalı gitti ama geçen sabah hava birden ısınıp güneş vurunca arılar dışarı tokuldu bayağı kaynaştıler bu arada hıç bir sorun yokken benim o çft analı kovanlardan ikisine yağmacılar vurdu ve yağmalamaya başladı tabıyı gözlerini kapadım ve gereklı önlemi aldım ama Arılıkda Bu kovanlardan daha zayıf kovanlar varken neden bu çıft analı kovanlara yağmalama oluştu?
Benim düşüncem bu kovanlarda ana kokusu net olmayabılır iki ananın kokusu kovanda karışmış ve bekçı arılar gelen yağmacıları ayırt edemediler

1 yorum:

Unknown dedi ki...

selamun aleyküm hacı dayım
arıların zayıf olmasının yanında çok yakın da olmalarının ve aralarında hava akımının oluşu yüzünden hiç bir ana koloniye hakim olamamıştır kokusu ile bu yüzden yağmaya uğramıştır senin dediğin gibide bekçilerde dkokunun net olmayışından dolayıda dışarıdan gelen yağmacıların kokusunu beyinlerinde netleştirememişlerdir bu yüzden yağmalanmış bu tür üzücü olayların inşallah bir daha olmaması dileği ile hayırlı ürünler dilerim.