19 Ekim 2008 Pazar

BAL IN TAŞMASI


Eskiden anlatırlardı;

Bu sene yarım küp balım olmuştu naylaya(kışlık yiyecek ve meyvelerın saklandığı yer) koymuştum kapıya bir dilenci geldi yemek istedi bir tas bal verdim yedi eeee bir hafta sonra balın yanına gittim küp balla dolmuş taşmış eee o dilenci hizir dı hanıydı parada verseydım cebim para dolacaktı.Bu gibi hikayeler bir çok yerde anlatılır .

Tamam hidir aleysl. varlığına ınanmışık da o balın daşması hizir alyhs. yemesiyle deyil bal olgunlaşmadan sağımı yapılmış sonrada ekşime yaparak taşmasıdır.

Ozamankı arıcıların balın taşma sebebini bilmediklerini zannetmiyorum yaptıkları hatanın anlaşılmaması için sukut dururlardı.

Gelelim benim konuya. Bu sene arıların katlarını bıraz erken aldım bazı çerçevelerde hafıf göz balı vardı önemsemedim,sonrada resimde görülduğu gibi o göz balları ekşiyerek gözlerden dışarı taştı .

Ha hanım sorayı bunlar ne diye eh bende aşağı kalırmıyım hanı o fakıra çerçeveli bal vermiştim ya işte o dua etti ve çerçevelerdeki ballar arttı,ne bileceksin tenekelerden verseydık balımız artacaktı.

Hiç yorum yok: